1. Indledende dialogmøde vedr. behovsafdækning
  2. Udvidet dialogmøde vedr. behovsafdækning
  3. Udarbejdelse af design-grundlag til webdesigner
  4. Kommunikation med webdesigner omkring design oplæg
  5. Dialog-møder omkring modtagne design oplæg
  6. Valg af design oplæg
  7. Korrektur af design oplæg
  8. Endelig godkendelse af design-oplæg
  9. Evt. yderligere dialogmøde omkring mulige tillægskøb/-ydelser
  10. Overdragelse af endeligt webdesign oplæg

I det grundlæggende dialogmøde udarbejdes i fællesskab et detaljeret design- grundlag som bla. baseres på:

  • Ønsket visuelt og grafisk udtryk for hjemmesiden
  • Ønsket signalværdi for hjemmesiden.
  • Inspiration fra andre hjemmesider
  • Ønsket oplevelsestilstand for en besøgende på hjemmesiden.

Hjemmesiden og dens design bliver tilpasset netop til dig og din virksomhed og din virksomheds forretningsmodel, på grundlag af et gennemarbejdet design grundlag.

Vi sørger for, at der er fuld sammenhæng og overensstemmelse med din virksomheds forretningsmodel :

  • Såfremt der også foreligger en færdig forretning-model for din virksomhed, så vil vi udvælge og anvende relevante dele af indholdet i denne, som en del af  design-grundlaget.

På det udvidede, fælles dialog-møde udarbejdes et detaljeret og meget præcist webdesign-grundlag til webdesigneren, med beskrivelse af mål, formål, ønsker og krav for hjemmesidens visuelle fremtoning.

Det udvidede dialog-møde bliver anvendt til udarbejdelse af et udvidet designgrundlag med:

  • Udarbejdelse af “Mood boards”
    • Beskrivelse af “Buyer personas profiles”

Et “moodboard” er en visuél ønskeseddel og grafisk opslagstavle, der bruges til at beskrive stemninger, følelser og tilstande, fex. ved lancering et produkt, design af en hjemmeside, eller ved markedsføring af en virksomhed.

“Personas” (=”Buyer personas profiles”) udgør en meget præcis beskrivelse af en virksomheds målgruppe, beskrevet via nogle få, udvalgte arketyper. Altså ved at definere, udarbejde og beskrive nogle helt konkrete eksempler på personprofiler der udgør virksomhedens primære og vigtigste målgrupper.